کد خبر 968575
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
موشک فوق افسانه‌ای ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی

اسپوتنیک نوشت: سرنگونی پهپاد پیشرفته «گلوبال هاوک» نشان می‌دهد ایرانی‌ها نوعی موشک فوق‌ افسانه‌ای در اختیار دارند که می‌تواند افسانه‌های آمریکایی‌ها را بر باد دهد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی نوشت: پهپاد گلوبال هاوک پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی است. آمریکایی‌ها مدعی بودند این پهپاد قابلیت عبور از همه نوع سیستم‌های راداری را دارد و با توجه به امکان پرواز در ارتفاع بالای شصت و پنج هزار پا و سرعتی بالا ونوع آلیاژ ساخت آن به هیچ وجه نه قابل ردیابی است و نه توسط هیچ سیستم پدافندی قابل سرنگونی است. می‌توان گفت سرنگونی این هواپیما به نوعی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها نوعی موشک فوق افسانه‌ای سری در اختیار دارند که می‌تواند افسانه‌های آمریکایی‌ها را بر باد دهد.

در ادامه این گزارش آمده است:
البته نکته بسیار مهمی که در این ماجرا می‌باشد وشاید حتی از اصل ماجرای سرنگونی پهپاد اهمیت بیشتری دارد، این است که سیاست آمریکا و متحدان آن از زمان خروج این کشور از برجام تا به امروز منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه شده است و امروزه کل جهان درگیر آن می‌باشد. چرا که در صورتی که تنش‌های روز افزون منجر به بروز جنگ در منطقه شوند قطعاً با توجه به شرایطی که طی یک ماه اخیر مشاهده کرده‌ایم احتمال متوقف شدن صادرات انرژی از منطقه خاورمیانه بسیار زیاد است وکل جهان درگیر خواهد بود نه فقط کشورهای ایران و آمریکا و یا حتی کشورهای منطقه.

به احتمال زیاد ایرانی‌ها نمی‌دانستند چه نوع هواپیمایی بر فراز ایران در حال پرواز است، اما به دلیل وجود اخبار ضد و نقیض که اخیراً یکی از آن‌ها توسط یک روزنامه اسرائیلی مبنی بر اینکه قرار است آمریکا دست به یک ضربه نظامی بر علیه ایران بزند، سطح آماده باش در ایران به حد بالایی افزایش یافته است و خوب هر پرنده‌ای بخواهد وارد حریم هوایی ایران شود هدف قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

اولین فیلم از لاشه پهپاد آمریکایی

هشدار کنگره به ترامپ درباره تنش‌زایی با ایران

 

همچنین این احتمال وجود دارد که هدف این پرواز بررسی شرایط دفاعی ایران برای هرگونه حمله احتمالی بوده باشد و احتمالاً پیش بینی نمی‌شده که ایرانی‌ها چه نوع تسلیحاتی در اختیار دارند و اینکه تا چه حد در حال آماده باش هستند.

نکته دیگری که در این ماجرا وجود دارد این است که اگر امکان رصد این پهپاد فوق مدرن آمریکایی توسط ایرانی‌ها وجود داشته باشد این به این معنا است که بخش بزرگی از هواپیماهای آمریکایی امکان ورود به حریم هوایی ایران را نخواهند داشت، حال اگر نخواهیم بگوییم همه. قطعاً این ماجرا منجر می‌شود آمریکا از نیروی هوایی خود که مهم‌ترین سلاحی بوده که همیشه به آن در همه جنگ‌ها برتری می‌داده محروم شود، چون قطعاً آنکه می‌تواند این هواپیما را سرنگون کند می‌تواند هواپیماهای با سرنشین را نیز سرنگون کند.

همچنین این نکته وجود دارد که شاید صحبت‌های فرمانده هان سپاه پاسداران مبنی بر اینکه موشک‌های نقطه زنی در اختیار دارد که می‌تواند ناوهای آمریکایی را غرق کند مثل همین موشک‌ها فتوشاپ نباشد و واقعاً ایران توانسته باشد به یک فناوری موشکی دست یابد که می‌تواند ناوهای آمریکایی را غرق کند. بگذارید ساده‌تر بگوییم: یعنی یک فاجعه تمام عیار برای سنتکام.

حال به جای اینکه ارتش آمریکا بخواهد ایران را تهدید کند این ایران است که سنتکام را تهدید می‌کند و این نیروهای آمریکایی در منطقه هستند که باید با چشم باز بخوابند که مبادا ایرانی‌ها به آن‌ها شبیخون بزنند.

آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که اگر نیروی هوایی و نیروی دریایی آن‌ها فلج باشد هیچ امیدی برای مقابله نیروی زمینی آن‌ها با نیروهای ایرانی در خاک آن‌ها را نخواهند داشت. زیرا به‌صورت تاریخی ثابت شده که ایرانی‌ها در خاک خود چه شکلی می‌جنگند. حتی در زمان جنگ ایران و عراق زمانی که عراقی‌ها در خاک ایران بودند نوع جنگ ایرانی‌ها در مقایسه با زمانی که ایرانی‌ها وارد خاک عراق شدند بسیار متفاوت بود.

حال باید نشست و دید آیا واقعاً آقای ترامپ به دنبال همین است؟ یعنی او می‌خواهد یک جنگ راه بیاندازد و تابوت سربازان آمریکایی را به آمریکا برگرداند؟ آیا واقعاً وی حاضر است خون سربازان آمریکایی را با نفت برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مبادله کند؟

به هر حال همه می‌دانند که رسیدن شرایط منطقه به آنچه امروز با آن مواجه هستیم فقط و فقط به دلیل این است که آمریکا به تعهدات بین المللی خود در قبال ایران عمل نکرده و دولت و رئیس جمهوری آن تصور می‌کردند که دست برتر را از نظر نظامی دارند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    واقعیت
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    ما هر موشکی که سرعتش بالا باشه تبدیل میکنیم به ضدهوایی.
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    48 4
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    38 4
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    31 5
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    32 4
    فان حزب الله هم الغالبون
  • FR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    35 5
    درسایه امام زمان هستیم.....
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    48 76
    بهتره آمریکا جمع کنه بره ، چون ما نه عراق هستیم ، نه سوریه ، نه افغانستان، تا آخرین قطره خونمون از وطن و ناموسمون دفاع میکنیم
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    سلام شهادت تعدادی از هموطنان در هواپیمای مسافربری درخلیج همیشه فارس با موشک امریکا هرگز از یادم نمیرود این قطره ای از ان است که تاوان دادند و ان شا الله باز هم خواهند داد
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    36 53
    برای این وطن فروشای خارجی پرست هم پماد فوق افسانه ای هست ...اونم ساخته شده
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    امروز آمریکا فقط یک پهپاد را از دست داد . اما با قرق شدن ناوهای جنگی و هواپیماهای نظامی ارزش سهام های خود را نیز از دست خواهد داد و چین و روسیه منتظر چنین روزی برای خرد کردن اقتصاد آمریکا و پیشی گرفتن هستند . من فکر میکنم در صورت شروع جنگ کمک های چین و روسیه و حتی هند را هم خواهیم داشت، حتی اگر بصورت پنهانی باشد.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    آقای ترامپ گفتی ایران اشتباه بزرگی کرد اگر به حریم هوایی ، دریایی یا زمینی ما وارد بشیدوباره ااز این اشتباهات تکرار میشه
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    34 2
    الحمدلله رب العالمین .
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    30 83
    حالا کجاشو دیدید..
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    34 62
    آمریکاییها باید پاراگراف یکی مانده به آخر را با دقت بخوانند.
  • محسن نوروزی IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    7 0
    براستی اگر این موشک ها رو اول جنگ داشتیم جنگ تحمیلی هشت سال طول نمی کشید ...درود بر غیرت مهندسین و سربازان میهن عزیزمان ایران ...
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    9 0
    اینهایی منفی میدن باکی هستن
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    6 0
    خوبه اي خبر گزاري محترم اسپوتنيك به سران روسيه گوشزد كنن كه : در فروش سوخو ٣٠ يا ميگ ٣٥ بيش از اين دست دست نكنند !!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    7 0
    الهی الحمد.
  • ذبیح اله ناظری IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    10 0
    جانم فدای رهبرم امام خامنه ای
  • علی محمدی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    5 1
    ما یک هواپیمای نظامی بدون سرنشین رو در مرز خودمان سرنگون کردیم، و امریکا یک هواپیما مسافربری با دها مسافر غیر نظامی را در آبهای بین المللی هدف قرار داد . .
  • درفش کاویانی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    5 0
    یارو گفته ایران اشتباه بزرگی کرد این یک اشتباه کوچک بود که در صورت حریم شکنی دوباره تکرار میشه اشتباه بزرگ رو زمانی درک میکنید که به لافهایی که در باره جنگ با ایران میزنید عمل کنید
  • سالار IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    5 0
    این هواپیما برای جاسوسی در اطراف مرز جنوبی در حال گشت زنی و جارو کردن اطلاعات امنیتی ایران بود که ساقط شد این بار از حریم فضای ایران عبور کرده بود که ساقط شد بار دیگر اگر به صد کیلومتری ایران نزدیک شود ساقط خواهد شد این امریکایها حواسشان جمع باشد که دور بر ما نگردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس